Metsälähettiläät jakavat nuorille tietoa metsäalan tuotteista ja työmahdollisuuksista

Mahdollisuuksien metsä -kampanjan salkku on täynnä sekä tuttuja että yllättäviä tuotteita.
Mahdollisuuksien metsä -kampanjan salkku on täynnä sekä tuttuja että yllättäviä tuotteita.

Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjan tavoitteena on saada yläkoululaiset ja lukiolaiset kiinnostumaan metsäalan urapoluista. Kouluissa vierailevilla metsälähettiläillä on mukanaan Metsäyhdistyksen suunnittelema, puupohjaisia tuotteita sisältävä salkku. 

Metsäteollisuuden vetämässä Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjassa metsäalalla työskentelevät ja opiskelevat metsälähettiläät vierailevat yläkouluissa ja lukioissa ympäri Suomen. Lähettiläät kertovat alan opiskelu- ja työmahdollisuuksista sekä esittelevät puusta valmistettavia tuotteita.

Kampanjaa on järjestetty maalis-huhtikuussa jo vuodesta 2013 lähtien. Myös tänä vuonna koululähettiläät jalkautuvat 200 kouluun ympäri Suomea Helsingistä Kittilään ja Porista Joensuuhun. Lähettiläistä löytyy työntekijöitä esimerkiksi niin tehdastuotannosta, metsäviestinnästä kuin ylimmästä johdosta. Osana kouluvierailua lähettiläät esittelevät nuorille omia koulutus- ja urapolkujaan.

Vierailulla tutuksi tulevat muun muassa puusta valmistettu kipsi, makkarankuori, sellofaani sekä Tencel-kangas, kun oppilaat pääsevät tutustumaan salkulliseen puupohjaisia tuotteita. Salkku on suunniteltu ja pakattu Suomen Metsäyhdistyksessä. Mukana Metsäteollisuus ry:n vetämässä kampanjassa ovat myös Puunjalostusinsinöörit ja metsäteollisuusyritykset Metsä Group, Stora Enso Oyj, UPM-Kymmene Oyj, DS Smith Packaging Finland Oy, Koskisen Oy, MM Kotkamills, HASA Oy, Sappi Kirkniemi, Versowood Oy, Tornator Oyj ja Tervakoski Oy.

Lue lisää Metsäteollisuus ry:n tiedotteesta

Kirjoita kommentti